måndag 19 mars 2012

Robbys blogg

Tittel robbys blogg


Förfatare. Collin Macphil

Robby är en flicka på 12 år. En dag när Robby kommer hem till hennes kompis Sara så loggar hon in på hennes blogg. Robby ser lösenordet och när hon kommer hem så loggar hon snabbt in på Saras blogg. Hon byter genast lösenord och blogg namn. Efter 2dagar går hon in på ett köpcentrum och kollar på ett par färglada linnen hon ville genast ha dem så hon tog ett grönt,blått och ett lila och gick in i provrummet. Det gröna var förstort för henne och dem andra va gör små. Jag gick och frågade några expediter om lite hjälp! Jag hittade 2unga expediter och frågade om det fanns fler Fast i mindre storlek den ena expediten tittade på mig som om jag var dum i huvet. Nej sa dom och vände sig om och gick. På vägen ut såg jag ett par jätte fula strumpbyxor hon tänkte jag måste ha dom även om hon aldrig skulle använda dom så ville hon ändån ha dom. Dom va gräsliga men hon ville verkligen ha dom hon såg ingen larmbricka på byxorna hon tog dom jag gick in i provrummet hon tänkte här finns nog inga kameror här! Det där väl olagligt att ha kameror i ett provrum. Hon knölade ner byxorna i väskan och gick ut genom larmbågarna hennes hjärta slog 128 gånger snabbare än Vanligt. När hon hade passerat larmbågarna väntade hon bara på ett högt pipande. Vd kommer hända med Robby.

Omdöme. 12/ 14

Jag tycker boken är jätte bra och jätte spädande.

Inga kommentarer: