fredag 21 september 2012

Det är jag som är Lisa

Boken handlar om Lisa en glad tjej som är 11 år .
Hennes mamma är ute och reser på ett fotouppdrag för att göra en bok, så hon är aldrig hemma.
 Lisas pappa jobbar också nästan hela tiden. I skolan är de två killar som heter Jonas och Hassan som retar (mobbar) Lisa. Men en dag kommer det en cirkus, det finns en tjej som är 12 år och Lisa och hon blir bästisar . En kväll bestämmer sig Lisa och Nova för att hämnas på Hassan och Jonas och spöka för dem .... :)
 Boken är inte jätte svår läst och innehåller 176 sidor

                                                       Författare :Moa-Lina Croalla
                                                                  Jag ger boken 3 /5
                                                                       Av: Isa i år 5


      

1 kommentar:

wilma the snygg sa...

Den vill jag läsa föresten det är inte jag som har bestämt att jag ska heta wilma the snygg