fredag 21 september 2012

Vargbröder

Torak är ensam och rädd hans far är dödad av en demonbjörn, och det enda sällskapet han har är en busig liten vargunge, vars flick har drunknat i en översvämning. Torak har lovat sin far att leta upp Världsandens berg, och be om hjälp att förgöra demonbjörnen som dödade honom och kommer att döda hela Storskogen om ingen stoppar honom.

Vargbröder är den första delen i serien han som föddes att möta mörkret boken är skriven Michelle Paver.

Jag tyckte attboken var bra, det är en bra författare och boken har en väldigt bra handling. Dessutom är det väldigt roligt när man får se allting ur vargungens perspektiv.

Jag rekomenderar boken till barn över tio år.

Johanna, år 5



8 kommentarer:

Unknown sa...

Jätte bra johanna! Blev sugen på att läsa den nu.

Anonym sa...

nice

Anonym sa...

den verar bra ju!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

menade verkar istället för verar

Unknown sa...

Jag tycker du har skrivit bra och mycket täxt jag blir faktiskt lite sugen på att läsa den igen för jag har den hemma :3

Unknown sa...

Text*

Unknown sa...

man blir ju jätte sugen på att läsa den

isabella sa...

Den blir nog nästa bok att läsa. Du skrev de så bra så man blev genast sugen.